Wij zijn v.v. Rietmolen

v.v. Rietmolen is in november 1937 opgericht. De club speelt haar thuiswedstrijden op het sportpark van de DAR aan de Van Everdingenstraat 66A te Rietmolen. Op dit sportpark heeft v.v. Rietmolen de beschikking over 2 wedstrijdvelden en een trainingsveld. Tevens zijn er 4 kleedkamers voor teams, 2 kleedkamers voor de scheidsrechters. De spelers en trainers beschikken ook nog over een fysioruimte/krachthonk. Daarnaast kan de club gebruik maken van de gezellige en sfeervolle kantine van de DAR. Bij slechte weersomstandigheden is er eventueel een sporthal te gebruiken in overleg met de overige verenigingen. Naast de voetbal gebruikt ook de volleybal en tennis deze acommodatie evenals enkele andere kleine verenigingen.

Voor het seizoen 2022/2023 heeft v.v. Rietmolen 5 seniorenteams, 1 damesteam en 13 jeugdteams ingeschreven voor competities. Het eerste elftal voetbalt dit seizoen in de 5e klasse B van KNVB District Oost. De clubkleuren van v.v. Rietmolen zijn blauw en wit. De teams spelen de wedstrijden in een blauw tenue, een witte broek en blauwe kousen.

Doordeweeks zijn er trainingen in de avonden en in de weekenden worden de wedstrijden gespeeld. De jeugdteams spelen hun wedstrijden op zaterdag en de seniorenteams doen dit op zondag. Lid worden? Stuur een mail naar het secretariaat: secretariaat@vvrietmolen.nl

Vertrouwenscontactpersoon (VCP)

De VCP is het eerste aanspreekpunt binnen de sportorganisatie voor iedereen die te maken heeft met seksuele intimidatie\grensoverschrijdend gedrag of daar een vraag over heeft en hier met iemand over wil praten. De VCP is er voor iedereen binnen de organisatie; sporters, ouders, trainers, toeschouwer, bestuurders etc.

De VCP is er NIET voor vragen over teamindelingen (gaat via coördinatoren), ruzies tussen kinderen (bespreken via de trainers/leiders) en normen en waarden overschrijdende zaken (worden behandeld door de N&W commissie);

Algemene taakomschrijving
De VCP is contactfunctionaris binnen de vereniging of bond, betreffende seksuele intimidatie\grensoverschrijdend gedrag.
Taken van de VCP:
a. eerste opvang/aanspreekpunt
b. doorverwijzen
c. preventieactiviteiten

Ad a. Eerste opvang:
De VCP is er voor leden die te maken hebben met seksuele intimidatie of ander ongewenst gedrag en hier met iemand over willen spreken.
De VCP:
• laat de klager het verhaal vertellen, maar is alert op zijn/haar taak
• bespreekt mogelijke doorverwijzingen
• informeert de klager of beschuldigde over de procedures op basis van het klachten- en /of tuchtreglement van de betreffende bond

Ad b. Doorverwijzen:
De VCP verwijst klager, beschuldigde, bond of vereniging door naar een NOC*NSF vertrouwenspersoon en/of -adviseur, klacht-/tuchtcommissie van de bond, advocaat, politie en/of andere hulpverleners.

Ad c. Preventieactiviteiten
De VCP:
• profileert zich binnen de eigen organisatie, zorgt ervoor dat iedereen binnen de organisatie op de hoogte is van het bestaan van de VCP en ziet erop toe dat de gedragsregels van de sport worden nageleefd
• houdt zich op de hoogte van (landelijke) ontwikkelingen op het terrein van preventie en sanctionering van seksuele intimidatie binnen de sport.
• draagt bij aan beleidsuitvoering op verenigingsniveau met betrekking tot landelijke ontwikkelingen in het beleid Seksuele Intimidatie en sociaal veilige sportomgeving
• geeft (on)gevraagd advies en informatie aan het bestuur waarmee gericht beleid kan worden ontwikkeld tegen seksuele intimidatie. Hiervoor kan de toolkit/handboek sociaal veilige sportomgeving als leidraad worden gebruikt.

Nieuw lid

Lid worden?

Lid worden van v.v. Rietmolen? Dat kan! Neem hiervoor contact op met info @ vvrietmolen.nl

Onze geschiedenis

1950: Eén van de eerste voetbalvelden van Rietmolen. Op de achtergrond de kerk.

1959: Rietmolen 1 Gelders kampioen.

1964: Het 1 ste elftal van de v.v. Rietmolen uit 1964. Op de achtergrond de kleedkamers van de voetbal.

1958: Het eerste elftal van v.v. Rietmolen

1976: Opening van het vernieuwde sportpark met 2 velden en een kantine met 4 kleedkamers.

1958: Rietmolen kampioen.

1976: Een aantal bestuursleden bij de opening van het sportcomplex.
Voorzitter Gerard Wildenborg geeft uitleg.

1976: Tijdens de opening van het nieuwe complex loopt jeugdsecretaris Henderik te Rietmole voorop naar de nieuwe kantine en kleedkamers.

1976: Voorop lopen pastoor Zuurlo, Bertil van Lith en de wedstrijdsecretaris Frits te Rietmole naar de nieuwe accomodatie.

1976: Het bord, dat nog steeds een plaats heeft in het clubhuis, wordt onthuld door Gerard Wildenborg met achter hem Frans Olthof en Ludo Dover.

Frits te Rietmole wordt gehuldigd met 25 jaar bestuurslid bij de voetbalvereniging Rietmolen.

De eerste sponsoring van trainingspakken voor het 1ste elftal door o.a. Gerard te Lintelo.

1987: Het 50 jarige bestaan van de voetbal vereniging. Voor de poort stond een grote pop die de bezoekers verwelkomde.